دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

فصل سوم

در اين فصل یک برنامه 7 روزه برای تغذیه دانش آموزان در سنین مختلف با فعالیت متوسط ارائه شده است. بدیهی است هر چه ميزان تحرك و فعاليت بدني دانش آموز بيشتر باشد به غذای بيشتري نياز دارد .

دانش آموز عزیز :

صبحانه مهمترین وعده غذایی شماست. هرگز آن را فراموش نکنید .

میان وعده های صبح و عصر نقش مهمی در یادگیری دارند و از گرسنگی شدید قبل از ناهار و شام جلوگیری می کنند. آن ها را حتما میل کنید .

میوه و لبنیات برنامه غذایی خود را بطور کامل مصرف کنید .

قند ، شکر ، خرما و سایر مواد قندی را در حد متعادل میل کنید .

تا حد امکان هله هوله و فست فود کمتر مصرف کنید .

و به حد کافی ورزش کنید و تحرک داشته باشید .

یک کف دست نان مربعی به ابعاد 10×10 سانتیمتر می باشد .

یک چهارم نان دو ، نصف نان چهار و یک نان کامل هشت کف دست می باشد.

مصرف نان ضخیم بهتر از نان نازک است پس می توانید از نان گندم سبوس دار نان جو یا سنگک به جای نان رژیم غذایی استفاده کنید اما باید مقدار نان ضخیم مصرفی را بسته به ضخامت آن به نصف یا یک سوم مقدار نان رژیم کاهش دهید .

یک کفگیر برنج معادل 7- 6 قاشق غذاخوری معمولی برنج آبکش می باشد .

در صورت تمایل می توانید نعناع ، پونه ، کنگر یا کرفس را به عنوان سبزی به ماست یا دوغ مصرفی خود اضافه کنید .

و در صورت تمایل :

روزانه یک واحد میوه خود را به خشکبار یا مغزهای گیاهی ( طبق جدول واحد میوه ) تبدیل کرده و میل کنید .

دو قاشق غذاخوری برنج یا دو کف دست نان از سهمیه روزانه خود کم کرده و بجای آن یک واحد میوه بیشتر مصرف کنید .

هفته ای یکبار بجای یک کاسه ماست خوری ماست یک عدد بستنی کوچک میل کنید .

جدول واحد ميوه براي ميوه جات مختلف و جدول معادل های غذایی برای راهنمایی شما در پایان کتاب آورده شده است .

برنامه غذایی برای دختران و پسران 7 الی 10 سال

شنبه

صبحانه : حلیم و عدس

یک لیوان حلیم و عدس + یک چهارم نان لواش

میان وعده صبح : دو واحد میوه و یک لیوان شیر + یک عدد کیک

ناهار : خوراک مرغ

یک بشقاب متوسط سوپخوری خوراک مرغ شامل سه و نیم قوطی کبریت گوشت مرغ و نصف نان لواش و یک کاسه متوسط ماست خوری ماست

میان وعده عصر : دو واحد میوه

شام : نان و خورش دلخواه

نصف نان لواش و چهار قاشق غذاخوری خورش دلخواه + یک و نیم قوطی کبریت گوشت و یک کاسه متوسط ماست خوری ماست

وعده قبل از خواب : یک لیوان شیر یا ماست

یکشنبه

صبحانه : نان و پنیر

نصف نان لواش + یک و نیم قوطی کبریت ( 45 گرم ) پنیر

میان وعده صبح : دو واحد میوه و یک کف دست مغزهای گیاهی شامل گردو ، بادام پسته ، بادام زمینی و نظایر آن

ناهار : چلو خورش قورمه سبزی

یک و دو سوم کفگیر برنج و هفت قاشق غذاخوری خورش + دو قوطی کبریت گوشت و یک کاسه متوسط ماست خوری ماست

میان وعده عصر : دو واحد میوه

شام : سالاد فصل

یک و سه چهارم بشقاب متوسط سالاد فصل و یک کاسه متوسط ماست خوری ماست

وعده قبل از خواب : یک لیوان شیر یا ماست

دوشنبه

صبحانه : نان و کره و مربا

یک سوم نان لواش + دو و نیم قاشق مرباخوری کره + سه قاشق مرباخوری مربا

میان وعده صبح : دو واحد میوه و یک و نیم کف دست خشکبار شامل انجیر ، نخودچی ، کشمش ، توت خشک ، برگه هلو ، زردآلو و نظایر آن

ناهار : شوید پلو با ماهی

یک و نیم کفگیر پلو و دو قطعه ماهی و یک کاسه متوسط ماست خوری ماست موسیر

تذکر : هر قطعه ماهی به ابعاد هشت در پنج سانتی متر می باشد .

میان وعده عصر : دو واحد میوه

شام : ساندویچ الویه

نصف نان باگت و یک و نیم لیوان دوغ

تذکر : یک عدد نان باگت به طول سی سانتی متر می باشد .

وعده قبل از خواب : یک لیوان شیر یا ماست

و...

برای دسترسی به بقیه مطالب به خود کتاب مراجعه کنید.


نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهپلوهاخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآیا می دانید کهداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش نوین ماساژ صورتفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش های جذب دیگرانفصل اولفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورتروش تثبیت وزنفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیرژیم های غذاییفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2فصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابساندویچ هافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنی