دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

همراهي ورزش و رژيم غذا ئي سرعت كاهش وزن را بيشتر مي كند.

چگونه ورزش سرعت كاهش وزن را افزايش مي دهد ؟

اينكار از طريق افزايش متابوليسم پايه و افزايش مصرف انرژي در بدن صورت مي گيرد .

1- وقتي ورزش جزئي از برنامه روزانه مي شود بتدريج ميزان متابوليسم ( سوخت و ساز ) پايه بيشتر مي شود . يعني حتي پس از اتمام ورزش بدن كالري بيشتري مصرف كرده و چربي بيشتري ميسوزاند . اين مسئله براي ساعت ها ادامه مي يابد .

2- در جريان ورزش كالري بيشتري سوزانده مي شود .

3- ورزش حجم بافت عضلاني را افزايش مي دهد . بافت عضلاني به انرژي بيشتري نياز دارد بنابراين ميزان مصرف انرژي بالا مي رود .

4- ورزش باعث ميشود بدن بهتر چربي ها را بسوزاند . در جريان ورزش جريان خون بافت ها افزايش مي يابد . از طرف ديگر ورزش كردن آزاد شدن انسولين را كاهش مي دهد . وقتي انسولين كمتري در خون آزاد شود بدن بهترمي تواند چربي هاي ذخيره خود را آزاد كند بعلاوه كاهش ترشح انسولين از تبديل قند ها به چربي و ذخيره آن ها در بافت چربي جلوگيري مي كند .

ورزش كاهش وزن را تداوم مي بخشد
ميدانيم مدتي پس از اجراي رژيم غذائي كاهش وزن كند يا متوقف مي شود . اين مسئله در نتيجه پديده اي بنام پديده پلاتو روي ميدهد . در جريان اين پديده بدن خود را با كالري دريافتي تطبيق داده و به اصطلاح به رژيم مقاوم ميشود .

در كساني كه به ورزش مي پردازند اين پديده بروز نمي كند و يا با تاخير روي مي دهد . اين مسئله كمك مي كند تا رژيم گيرنده بتواند خود را به وزن دلخواه برساند و بعلاوه تحقيقات نشان داده است كساني كه در طول برنامه كاهش وزن و پس از آن فعاليت ورزشي منظم دارند در حفظ وزن مناسب خود موفق تر هستند .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، مجتمع فراز ، طبقه پنجم ، واحد 502
تلفن : 36282727 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابساندویچ هافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهپلوهاخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآیا می دانید کهداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش نوین ماساژ صورتفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش های جذب دیگرانفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورتروش تثبیت وزنفصل اولفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیرژیم های غذاییفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2