دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

کاهش وزن موفق 3

كاهش وزن موفق 3

قبلا گفتيم براي كاهش وزن موفق سه اقدام زير ضروري است :

1- پيروي ازرژيم غذائي سالم باكالري منطقي

2- كاهش وزن تدريجي وپيوسته

3- برنامه ورزشي و فعاليت جسماني مناسب

موارد 1 و 2 را توضيح داديم و اما ادامه بحث :

3- برنامه ورزشي روزانه بايدمنطقي و واقع بينانه باشد.

نوع ورزش وبرنامه ورزشي مناسب به عوامل متعددي بستگي دارد ازجمله :

ميزان سلامتي وآمادگي جسماني ووزن فعلي شما.

اگربيش ازيازده كيلوگرم اضافه وزن داريديا آمادگي جسماني خوبي نداريدلازم است قبل ازآغازهر رژيم غذائي وبرنامه ورزشي باپزشك خودمشورت كنيد .

اگرچه همه انواع ورزش هابراي سلامتي مفيد هستند اما ورزش هاي هوازي ازهمه بهترندزيرا متابوليسم بدن راافزايش وكارائي جسماني رابهتر ميكنند ( بدن كالري بيشتري راميسوزاند ) .

درحالت ايده آل نيم ساعت ورزش روزانه باشدت متوسط, 5 روزدرهفته برنامه ورزشي مناسبي است . ( البته اگرامكان انجام آن رانداريدازمدت وشدت كمترشروع كرده وبتدريج برمدت وشدت آن بيافزاييد ).

حفظ وكنترل وزن در درازمدت ازطريق يك برنامه غذائي مناسب امكان پذيراست.

يك رژيم غذائي مناسب به شماكمك ميكندتا عادت هاي غذائي مفيد و درازمدت بدست آوريد.

بعلاوه اين برنامه توصيه هاي لازم درمورد خريد,كيفيت موادغذائي ونحوه پخت غذا ، راهنمائي هاي تغذيه اي وتوصيه هاي مهم براي ايجادوافزايش انگيزه براي كاهش وزن رابه رژيم گيرنده ميدهد.

نكته اي درمورد كنترل وزن سالم وموفق :

رژيم هاي فانتزي ,رژيم هاي غذائي نامتعادل , قرص ها, مكمل ها ومحصولات لاغري وجراحي براي حذف چربي وسايرمتدهاي موقتي براي ايجاد لاغري هميشگي وماندگارموفق نيستند.

بهترين راه حذف هميشگي چربي هاي اضافه بدن وحفظ وزن مناسب پيروي ازيك رژيم غذائي متعادل باكالري كنترل شده وانجام منظم ورزش هوازي است .


نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ساندویچ هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زتست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروش نوین ماساژ صورتفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش های جذب دیگرانفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش تثبیت وزنفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورترژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژیم های غذاییفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیزمین و انسانفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزندگینامه 1فصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 2فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن سوپ هافصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسالاد هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـ