دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

سیر از بروز سرطان جلوگیری می کند

مسئول كميته آموزش همگاني انجمن تغذيه ايران گفت: سير به دليل داشتن مواد سيتوكميكال از بروز سرطان جلوگيري ميكند.

برليانت بزرگمهر افزود: سير خواص بسيار زيادي دارد اما به دليل داشتن بوي بد كمتر مصرف ميشود.

وي با اشاره به اينكه پختن سير بوي آن كم ميشود، افزود: اگر سير در به طور مداوم در رژيم غذايي مصرف شود و ميتواند ويتامينهاي مهم بدن را تأمين ميكند.

مشاور تغذيه و رژيم درماني با اشاره به اينكه سير خام حاوي مقدار زيادي فيبر است، تصريح كرد: مقداري از فيبر موجود سير در اثر پخته شدن از بين ميرود.

بزرگمهر با بيان اينكه سير سرشار از پتاسيم است كه موجب سلامتي قلب ميشود، اظهار داشت: فيبر حاوي سيتوكميكال است و جزء مواد شيميايي طبيعي موجود در غذاهاست و تاثير مهمي در سلامتي برعهده دارد.

وي در خصوص اينكه سير در تنظيم فشار خون بسيار موثر است خاطرنشان كرد: افرادي كه فشار خون بالا دارند اگر به طور مداوم سير مصرف كنند فشار خون آنها به تعادل ميرسد.

مسئول كميته آموزش همگاني انجمن تغذيه ايران با اشاره به اينكه سير سبب كاهش چربيهاي نامطلوب خون ميشود بيان داشت: سير از بروز سكتههاي قلبي و مغزي جلوگيري ميكند و در حفظ سلامت قلب بسيار موثر است.
بزرگمهر اظهار داشت: سير به دليل داشتن مواد سيتوكميكال باعث سلامتي استخوانها و از بروز بيماريهاي التهاب مفاصل جلوگيري ميكند.

وي با بيان اينكه با مصرف سير سلامتي خود را بيمه كنيد تصريح كرد: اگر سير را به صورت ترشي مصرف كنيد ويتامين C و خواص آن از بين نميرود.

بزرگمهر با اشاره به اينكه سير سبب لاغري نميشود، يادآور شد: هيچ ماده غذايي به تنهايي باعث لاغري نميشود و مواد كم كالري بايد جانشين مواد پر كالري شود.

منبع:خبرگزاري فارس


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، مجتمع فراز ، طبقه پنجم ، واحد 502
تلفن : 36282727 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
توضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروش نوین ماساژ صورتفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش های جذب دیگرانفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش تثبیت وزنفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورترژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژیم های غذاییفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیزمین و انسانفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزندگینامه 1فصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 2فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن سوپ هافصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسالاد هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـتهیه کتابساندویچ هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باش