دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

ورزش و كاهش وزن

چرا به ورزش نياز داريم ؟
زيرا ورزش روحيه , نشاط و سلامتي را افزايش داده و از بيماري ها جلوگيري مي كند. مطالعات نشان مي دهد كه حتي كم تحرك ترين افراد با نيم ساعت فعاليت بدني روزانه مي توانند سلامت خود را به مقدار زياد افزايش دهند.

ورزش و كاهش وزن
علاوه بر مزاياي فوق ورزش براي كاهش وزن و حفظ وزن مناسب نيز مفيد است.
بهترين ورزش براي كاهش وزن پياده روي ميباشد. بهترين زمان پياده روي پس از صرف صبحانه است . براي به دست آوردن نتيجه مناسب بايد به مدت نيم تا يكساعت به طور پيوسته و با سرعت متوسط پياده روي كرده و پس از اتمام پياده روي تا 2 ساعت نبايد به جز آب چيز ديگري خورده شود.
نوشيدن آب هر نيم ساعت يك ليوان تا 2 ساعت پس از پايان پياده روي و حداقل 8 ليوان روزانه به كاهش وزن كمك زيادي مي كند.

چگونه ورزش به كاهش وزن و كنترل آن كمك مي كند ؟
1- ورزش كالري ها را مي سوزاند و مانع از تجمع چربي در بدن مي شود.
2- متابوليسم ( سوخت و ساز ) بدن را افزايش داده و به كاهش وزن كمك مي كند.
3- ورزش كمك مي كند روند لاغري تا رسيدن به وزن دلخواه ادامه يابد. ( در كساني كه بدون ورزش و تنها با كاهش ميزان غذاي خود اقدام به لاغر شدن مي نند پس از مدتي بدن به غذاي كم عادت كرده و كاهش وزن متوقف مي شود . اين حالت را اثر پلاتو گويند كه در اثر كند شدن متابوليسم بدن ايجاد مي شود ) .
4- ورزش حجم عضلات بدن را افزايش و ميزان چربي بدن را كاهش مي دهد. افزايش بافت عضلاني موجب افزايش متابوليسم بدن و سوختن بيشتر كالري ها مي شود .
5- ورزش كيفيت زندگي را بهتر كرده و محرك بسيار خوبي در كاهش وزن است.


نظرات کاربران درباره این مطلب :

ali [ 1391-08-01 ]
سلام سایت خوبیبا مطالب مفیدی دارین.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سوپ هافصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسالاد هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـساندویچ هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2تست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروش نوین ماساژ صورتفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش های جذب دیگرانفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش تثبیت وزنفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورترژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژیم های غذاییفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیزمین و انسانفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزندگینامه 1فصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 2فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن