دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

ورزش و كاهش وزن

چرا به ورزش نياز داريم ؟
زيرا ورزش روحيه , نشاط و سلامتي را افزايش داده و از بيماري ها جلوگيري مي كند. مطالعات نشان مي دهد كه حتي كم تحرك ترين افراد با نيم ساعت فعاليت بدني روزانه مي توانند سلامت خود را به مقدار زياد افزايش دهند.

ورزش و كاهش وزن
علاوه بر مزاياي فوق ورزش براي كاهش وزن و حفظ وزن مناسب نيز مفيد است.
بهترين ورزش براي كاهش وزن پياده روي ميباشد. بهترين زمان پياده روي پس از صرف صبحانه است . براي به دست آوردن نتيجه مناسب بايد به مدت نيم تا يكساعت به طور پيوسته و با سرعت متوسط پياده روي كرده و پس از اتمام پياده روي تا 2 ساعت نبايد به جز آب چيز ديگري خورده شود.
نوشيدن آب هر نيم ساعت يك ليوان تا 2 ساعت پس از پايان پياده روي و حداقل 8 ليوان روزانه به كاهش وزن كمك زيادي مي كند.

چگونه ورزش به كاهش وزن و كنترل آن كمك مي كند ؟
1- ورزش كالري ها را مي سوزاند و مانع از تجمع چربي در بدن مي شود.
2- متابوليسم ( سوخت و ساز ) بدن را افزايش داده و به كاهش وزن كمك مي كند.
3- ورزش كمك مي كند روند لاغري تا رسيدن به وزن دلخواه ادامه يابد. ( در كساني كه بدون ورزش و تنها با كاهش ميزان غذاي خود اقدام به لاغر شدن مي نند پس از مدتي بدن به غذاي كم عادت كرده و كاهش وزن متوقف مي شود . اين حالت را اثر پلاتو گويند كه در اثر كند شدن متابوليسم بدن ايجاد مي شود ) .
4- ورزش حجم عضلات بدن را افزايش و ميزان چربي بدن را كاهش مي دهد. افزايش بافت عضلاني موجب افزايش متابوليسم بدن و سوختن بيشتر كالري ها مي شود .
5- ورزش كيفيت زندگي را بهتر كرده و محرك بسيار خوبي در كاهش وزن است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، مجتمع فراز ، طبقه پنجم ، واحد 502
تلفن : 36282727 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

ali [ 1391-08-01 ]
سلام سایت خوبیبا مطالب مفیدی دارین.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورتروش تثبیت وزنفصل اولماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیرژیم های غذاییفصل دهمماسک سیب با شیربخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2فصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دومچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابساندویچ هافصل دوازدهمچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتفصل ششموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشمکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم مرطوب کننده ختمیتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم پرتقال با روغن هسته اتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم آفتابگردان با عسلتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم شب ضد چروکجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم ضد افتادگی پوست آنانحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهپلوهاخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآیا می دانید کهداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش نوین ماساژ صورتفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش های جذب دیگرانفصل اول