دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

ورزش و كاهش وزن

چرا به ورزش نياز داريم ؟
زيرا ورزش روحيه , نشاط و سلامتي را افزايش داده و از بيماري ها جلوگيري مي كند. مطالعات نشان مي دهد كه حتي كم تحرك ترين افراد با نيم ساعت فعاليت بدني روزانه مي توانند سلامت خود را به مقدار زياد افزايش دهند.

ورزش و كاهش وزن
علاوه بر مزاياي فوق ورزش براي كاهش وزن و حفظ وزن مناسب نيز مفيد است.
بهترين ورزش براي كاهش وزن پياده روي ميباشد. بهترين زمان پياده روي پس از صرف صبحانه است . براي به دست آوردن نتيجه مناسب بايد به مدت نيم تا يكساعت به طور پيوسته و با سرعت متوسط پياده روي كرده و پس از اتمام پياده روي تا 2 ساعت نبايد به جز آب چيز ديگري خورده شود.
نوشيدن آب هر نيم ساعت يك ليوان تا 2 ساعت پس از پايان پياده روي و حداقل 8 ليوان روزانه به كاهش وزن كمك زيادي مي كند.

چگونه ورزش به كاهش وزن و كنترل آن كمك مي كند ؟
1- ورزش كالري ها را مي سوزاند و مانع از تجمع چربي در بدن مي شود.
2- متابوليسم ( سوخت و ساز ) بدن را افزايش داده و به كاهش وزن كمك مي كند.
3- ورزش كمك مي كند روند لاغري تا رسيدن به وزن دلخواه ادامه يابد. ( در كساني كه بدون ورزش و تنها با كاهش ميزان غذاي خود اقدام به لاغر شدن مي نند پس از مدتي بدن به غذاي كم عادت كرده و كاهش وزن متوقف مي شود . اين حالت را اثر پلاتو گويند كه در اثر كند شدن متابوليسم بدن ايجاد مي شود ) .
4- ورزش حجم عضلات بدن را افزايش و ميزان چربي بدن را كاهش مي دهد. افزايش بافت عضلاني موجب افزايش متابوليسم بدن و سوختن بيشتر كالري ها مي شود .
5- ورزش كيفيت زندگي را بهتر كرده و محرك بسيار خوبي در كاهش وزن است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، مجتمع فراز ، طبقه پنجم ، واحد 502
تلفن : 36282727 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

ali [ 1391-08-01 ]
سلام سایت خوبیبا مطالب مفیدی دارین.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانحکایتفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخوراک هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بخورش هافصل پنجممقدمهآیا می دانید کهداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش نوین ماساژ صورتفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش های جذب دیگرانفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورتروش تثبیت وزنفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیرژیم های غذاییفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2فصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هاساندویچ هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست روانشناسی 3فصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست سلامت روحیفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروری