دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

نقش كربوهيدرات ها در كاهش وزن 1

آيا خوردن كربوهيدرات ها ( نان ، برنج ، سيب زميني و ... ) باعث افزايش وزن مي شود ؟
خير .مصرف متعادل كربوهيدرات ها ما را چاق نمي كنند .

كربوهيدرات ها بخش مهم هر رژيم غذائي سالم هستند و براي تامين انرژي بدن ضروري اند . مصرف كربوهيدرات ها به مقدار متعادل موجب چاقي نمي شود مگر اينكه ( نظير اغلب گروه هاي غذائي ) بيش از حد خورده شوند .
به هر حال زياد خوردن اغلب مواد غذائي موجب تجمع كالري در بدن مي شود و اگر كالري اضافي با ورزش و فعاليت بدني سوزانده نشود وزن بدن افزايش مي يابد .

كربوهيدرات ها درمقايسه با چربي ها كالري كمتري دارند.
آنچه كه موجب ميشودكالري كربوهيدرات ها افزايش يابد افزودن بعضي مواد پركالري به كربوهيدرات ها است . مثلا كره , مارگارين يا خامه كه برروي نان گذاشته ميشود وسس پنير كه به ماكاروني اضافه ميشود وكالري آنها را افزايش ميدهد.
پس اگر مي خواهيد وزن خود را كم كنيد كربوهيدرات را حذف نكنيد در عوض مصرف اين افزودني هاي پر كالري را كاهش دهيد .

كربوهيدرات ها به دو شكل وجود دارند :

1- كربوهيدرات هاي پيچيده كه خود بر دو دسته اند :
مواد نشاسته اي نظير غلات , حبوبات , سيب زميني .
مواد سلولزي كه همان فيبر هاي خوراكي اند .

2- كربوهيدرات هاي ساده
نظير مواد قندي موجود در ميوه و سبزيجات ( كربوهيدرات هاي خوب )
و مواد قندي تصفيه شده نظير قند وشكر و شيريني جات , مواد قندي موجود در نوشيدني ها و كيك ها , مربا و ... ( كربو هيدرات هاي بد )
نكته : مواد قندي غذا ها ي آماده از نوع مواد قندي تصفيه شده ( تغليظ شده ) هستند و مصرف آن ها بايد محدود باشد . موا د قندي تصفيه شده مواد مغذي , فيبرو آب بسيار كمتري نسبت به مواد قندي ميوه جات و سبزي جات دارند .


نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چگونه مي توان پس از درمانتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهپلوهاخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآیا می دانید کهداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش نوین ماساژ صورتفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش های جذب دیگرانفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورتروش تثبیت وزنفصل اولماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیرژیم های غذاییفصل دهمماسک سیب با شیربخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2فصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دومچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابساندویچ هافصل دوازدهمچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سوم