دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

نقش كربوهيدرات ها در كاهش وزن 1

آيا خوردن كربوهيدرات ها ( نان ، برنج ، سيب زميني و ... ) باعث افزايش وزن مي شود ؟
خير .مصرف متعادل كربوهيدرات ها ما را چاق نمي كنند .

كربوهيدرات ها بخش مهم هر رژيم غذائي سالم هستند و براي تامين انرژي بدن ضروري اند . مصرف كربوهيدرات ها به مقدار متعادل موجب چاقي نمي شود مگر اينكه ( نظير اغلب گروه هاي غذائي ) بيش از حد خورده شوند .
به هر حال زياد خوردن اغلب مواد غذائي موجب تجمع كالري در بدن مي شود و اگر كالري اضافي با ورزش و فعاليت بدني سوزانده نشود وزن بدن افزايش مي يابد .

كربوهيدرات ها درمقايسه با چربي ها كالري كمتري دارند.
آنچه كه موجب ميشودكالري كربوهيدرات ها افزايش يابد افزودن بعضي مواد پركالري به كربوهيدرات ها است . مثلا كره , مارگارين يا خامه كه برروي نان گذاشته ميشود وسس پنير كه به ماكاروني اضافه ميشود وكالري آنها را افزايش ميدهد.
پس اگر مي خواهيد وزن خود را كم كنيد كربوهيدرات را حذف نكنيد در عوض مصرف اين افزودني هاي پر كالري را كاهش دهيد .

كربوهيدرات ها به دو شكل وجود دارند :

1- كربوهيدرات هاي پيچيده كه خود بر دو دسته اند :
مواد نشاسته اي نظير غلات , حبوبات , سيب زميني .
مواد سلولزي كه همان فيبر هاي خوراكي اند .

2- كربوهيدرات هاي ساده
نظير مواد قندي موجود در ميوه و سبزيجات ( كربوهيدرات هاي خوب )
و مواد قندي تصفيه شده نظير قند وشكر و شيريني جات , مواد قندي موجود در نوشيدني ها و كيك ها , مربا و ... ( كربو هيدرات هاي بد )
نكته : مواد قندي غذا ها ي آماده از نوع مواد قندي تصفيه شده ( تغليظ شده ) هستند و مصرف آن ها بايد محدود باشد . موا د قندي تصفيه شده مواد مغذي , فيبرو آب بسيار كمتري نسبت به مواد قندي ميوه جات و سبزي جات دارند .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، مجتمع فراز ، طبقه پنجم ، واحد 502
تلفن : 36282727 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
توضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهآگاهی های لازم در مورد صوروش نوین ماساژ صورتفصل اولمقدمهافسردگی زمستانی چیست ؟روش های جذب دیگرانفصل اولماسک موز با شیرین بیانانرژی دهنده صورتروش تثبیت وزنفصل اولماسک ژله ای ختمیایا می دانید؟رژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو تربالا بردن پیشانیرژیم های غذاییفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک سیب با شیربرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومماسک عسل با تمشکتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتهیه کتابساندویچ هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باش