دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

ماهي منبع مهم اومگا 3

ماهي هاي روغني و اسيد چرب ضروري اومگا 3
مي دانيم كه اسيد چرب اومگا 3 از خانواده چربي هاي غير اشباع چند گانه و يكي از اسيدهاي چرب ضروري براي بدن مي باشد .
اسيد چرب ضروري اومگا 3 در ماهي هاي روغني و بعضي دانه هاي گياهي يافت مي شود.

منابع تامين اومگا 3
اگر چه اين اسيد چرب ضروري مي تواند در بدن از اسيد چرب ضروري آلفا لينولينك اسيد موجود در پنبه دانه و شاهدانه ساخته شود اما از آنجائيكه گاهي اين عمل به خوبي انجام نمي شود ماهي هاي روغني هنوز بهترين منابع اومگا 3 هستند.
بهترين منابع اومگا 3 ، ماهي هاي پر چرب آب سرد نظير ماهي آزاد ، ساردين ، شاه ماهي شمالي ، ماكارل و ماهي قزل آلا هستند . اين اسيدچرب 15 تا 30 درصد روغن موجود در اين ماهي ها را تشكيل مي دهد.
ماهي هاي روغني حاوي اين اسيد چرب ضروري بايد بطور معمول و ترجيحا با پوست خورده شوند.
ماهيهاي تازه طبيعي از نوع پرورشي آن بهتر هستند زيرا ماهي هاي پرورشي ويتامين A ، C و اسيد چرب اومگا 3 كمتري در مقايسه با ماهيهاي طبيعي دارند .
ماهيهاي تازه از نظر محتواي چربي اومگا 3 بهتر از انواع كنسرو شده يا يخ زده اند.

روغن هاي ماهي اومگا 3 و رژيم هاي غذائي
يك رژيم غذائي حاوي اومگا 3 داراي مزاياي بسياربراي سلامتي و بدون زيان است . بعنوان مثال اومگا 3 خطر بعضي سكته هاي مغزي را تا 30 درصد كاهش مي دهد.
بر طبق يك تحقيق جديد منتشر شده در ژورنال انجمن پزشكي آمريكا زناني كه همه هفته حد اقل 5 سهم ماهي مي خورند در مقايسه با زناني كه ماهيانه يكبار يا كمتر مصرف مي كنند 30 درصد كمتر به نوع خاصي از سكته مغزي دچار مي شوند.
به نظر مي رسد اسيدچرب اومگا 3 در ماهي روغني خطر انعقاد و ايجاد لخته در خون را كاهش مي دهد.


نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست روانشناسی 3فصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست سلامت روحیفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانحکایتفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخوراک هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بخورش هافصل پنجممقدمهآیا می دانید کهداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش نوین ماساژ صورتفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش های جذب دیگرانفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورتروش تثبیت وزنفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیرژیم های غذاییفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2فصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابساندویچ هاسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتاد