دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

ماهي منبع مهم اومگا 3

ماهي هاي روغني و اسيد چرب ضروري اومگا 3
مي دانيم كه اسيد چرب اومگا 3 از خانواده چربي هاي غير اشباع چند گانه و يكي از اسيدهاي چرب ضروري براي بدن مي باشد .
اسيد چرب ضروري اومگا 3 در ماهي هاي روغني و بعضي دانه هاي گياهي يافت مي شود.

منابع تامين اومگا 3
اگر چه اين اسيد چرب ضروري مي تواند در بدن از اسيد چرب ضروري آلفا لينولينك اسيد موجود در پنبه دانه و شاهدانه ساخته شود اما از آنجائيكه گاهي اين عمل به خوبي انجام نمي شود ماهي هاي روغني هنوز بهترين منابع اومگا 3 هستند.
بهترين منابع اومگا 3 ، ماهي هاي پر چرب آب سرد نظير ماهي آزاد ، ساردين ، شاه ماهي شمالي ، ماكارل و ماهي قزل آلا هستند . اين اسيدچرب 15 تا 30 درصد روغن موجود در اين ماهي ها را تشكيل مي دهد.
ماهي هاي روغني حاوي اين اسيد چرب ضروري بايد بطور معمول و ترجيحا با پوست خورده شوند.
ماهيهاي تازه طبيعي از نوع پرورشي آن بهتر هستند زيرا ماهي هاي پرورشي ويتامين A ، C و اسيد چرب اومگا 3 كمتري در مقايسه با ماهيهاي طبيعي دارند .
ماهيهاي تازه از نظر محتواي چربي اومگا 3 بهتر از انواع كنسرو شده يا يخ زده اند.

روغن هاي ماهي اومگا 3 و رژيم هاي غذائي
يك رژيم غذائي حاوي اومگا 3 داراي مزاياي بسياربراي سلامتي و بدون زيان است . بعنوان مثال اومگا 3 خطر بعضي سكته هاي مغزي را تا 30 درصد كاهش مي دهد.
بر طبق يك تحقيق جديد منتشر شده در ژورنال انجمن پزشكي آمريكا زناني كه همه هفته حد اقل 5 سهم ماهي مي خورند در مقايسه با زناني كه ماهيانه يكبار يا كمتر مصرف مي كنند 30 درصد كمتر به نوع خاصي از سكته مغزي دچار مي شوند.
به نظر مي رسد اسيدچرب اومگا 3 در ماهي روغني خطر انعقاد و ايجاد لخته در خون را كاهش مي دهد.


نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومماسک عسل با تمشکتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتهیه کتابساندویچ هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروش نوین ماساژ صورتفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش های جذب دیگرانفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش تثبیت وزنفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورتایا می دانید؟رژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو تربالا بردن پیشانیرژیم های غذاییفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک سیب با شیر