دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

چگونه كلسترول خون را كاهش دهيم 4

3- غذاهاي پر كلسترول كمتر بخوريد
كلسترول در غذاهاي با منشأ حيواني يافت ميشود . مصرف غذاهاي حاوي كلسترول مي تواند كلسترول خون را افزايش دهد .بنابراين مهم است كه غذاهاي راكه حاوي كلسترول زياد هستند كمتر مصرف كنيم . با اينكه وجود كلسترول براي كار طبيعي بدن لازم است اما كبد خود به مقدار كافي آن را ميسازد و ديگر اصلأ نيازي به مصرف ان نيست.

كلسترول در غذاها :
كلسترول درانواع محصولات حيواني نظير گوشت ها ، تخم پرندگان , محصولات لبني ,مرغ ، ماهي و صدف وجود دارد . زرده تخم مرغ و احشاء ( مانند جگر , قلوه و مغز منابع غني ازكلسترول هستند ) فراورده هاي لبني پر چرب , گوشت قرمز و گوشت پرندگان نيزبه همان اندازه كلسترول دارند . ماهي كلسترول كمتري داردو ميزان كلسترول صدف ها متغير است . غذاها با منشأ گياهي مثل ميوه, سبزيجات , دانه ها, غلات و تخمه ها و ساير مغزهاي گياهي فاقد كلسترول ميباشند .

كلسترول را ميتوان هم در غذاها حيواني پر چرب و هم غذاهاي حيواني كم چرب يافت . به عبارت ديگر اگر غذايي حتي كم چرب باشد ميتواند پر از كلسترول باشد براي مثال احشاء مانند جگر چربي كم دارند اما سرشار از كلسترول هستند .از انجائيكه بسياري از غذاها نظير محصولات لبني و بعضي گوشت ها چربي اشباع و كلسترول زيادي دارند لازم است با انتخاب گوشت خالص و لبنيات كم چرب مصرف اين غذاها هاي پر چرب را حتي الامكان محدود كنيم.

راهنمايي براي تهيه يك رژيم غذائي كم كلسترول :
اگربراي تهيه برنامه غذائي باكلسترول وچربي اشباع كم نياز به كمك بيشتري داريد حتما از يك متخصص يا كارشناس مجرب تغذيه كمك بگيريد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، مجتمع فراز ، طبقه پنجم ، واحد 502
تلفن : 36282727 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
داستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروش نوین ماساژ صورتفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش های جذب دیگرانفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش تثبیت وزنفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورترژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژیم های غذاییفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیزمین و انسانفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزندگینامه 1فصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 2فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن سوپ هافصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسالاد هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـساندویچ هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری ب