دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

توصيه های غذائی برای پيشگيری از سرطان

1- برنامه غذائي روزانه بايد عمدتا از غذاهاي گياهي باشد .ما بايد مقدار زيادي ميوه و سبزيجات , غلات , نان , سيب زميني , برنج ، لوبيا و عدس مصرف كنيم. گوشت قرمز فقط به مقدار كم مصرف شود .
2- روزانه حداقل پنج سهم ميوه و سبزيجات مصرف شود.و براي بدست آوردن نتيجه بهتر بايد از انواع ميوه و سبزي استفاده كنيم .
نكته : ميزان يك سهم براي انواع ميوه و سبزي متفاوت اما تقريبا برابر با صدگرم است .
3- روزانه حداقل هفت سهم غلات , حبوبات و غذاهاي نشاسته اي ( نان و ...... ) و ساير غذا هاي گياهي مصرف شود .و حتي الامكان از انواع دانه كامل ( انواع قهوه اي يا سبوس دار ) مانند نان و برنج قهوه اي يا سبوس دار استفاده شود . يك سهم معادل سي گرم نان مي باشد .
4- از گوشت ها بخصوص گوشت قرمز دوري كنيد .در عوض به سمت مصرف ماهي و گوشت پرندگان برويد .روزانه بيش از هشتاد گرم گوشت قرمز ( گوشت گاو , گوسفند , گوساله و .......... ) نخوريد .از گوشت هاي دودي , نمك سود يا آماده مصرف پرهيز كنيد .
5- چربي كمتري مصرف كنيد .غذاهاي كم چرب انتخاب كنيد .غذاها را سرخ نكنيد يا كم روغن بپزيد . در عوض غذاها را به صورت آب پز , كبابي يا بريان مصرف كنيد .از روغن هائي كه چربي اشباع كمي دارند مصرف كنيد . روغن ها را زياد حرارت ندهيد. برنامه هاي غذائي حاوي چربي زياد شانس ابتلا به سرطان سينه , ريه , روده بزرگ و پروستات را افزايش ميدهند . بعلاوه رژيم هاي غذائي پر چرب انسان را دچار افزايش وزن و چاقي ميكنند . متاسفانه چاقي خود خطر بروز سرطان سينه , رحم و كليه را افزايش ميدهد .
6- از مصرف الكل خودداري كنيد .
7- سيگار نكشيد !ترك مصرف سيگار مفيدترين كار ممكن براي جلوگيري از ابتلا به سرطان و بيماري هاي قلبي - عروقي است .


نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهپلوهاخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بخورش هافصل یازدهممقدمهآیا می دانید کهداستان های جالبفصل پنجمفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش نوین ماساژ صورتفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش های جذب دیگرانفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورتروش تثبیت وزنفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیرژیم های غذاییفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2فصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابساندویچ هافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکی