دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

روش تثبیت وزن

رژیم گیرنده گرامی پس از که مطالعه این مجموعه را به پایان رساندید رژیم غذایی خود را آغاز کنید تا هر چه زودتر به جمع افرادی که زمانی چاق بوده اما هم اکنون سالم و خوش اندام هستند بپیوندید .لازم است در پایان هر رژیم ، رژیم غذایی چدیدی دریافت کنید و اینکار را تا رسیدن به وزن سلامت يا دلخواه ادامه دهید . نكته : همانطور كه قبلا گفته شد تکرار رژیم غذایی هم خسته کننده است و هم سبب کند شدن و ایست وزن می شود .( قابل توجه رژیم گیرندگانی که شکایت دارند از این که دائما در رژیم هستند اما وزنشان کم نمی شود! )پس از رسیدن به وزن ایده آل یا وزن دلخواه لازم است وزن خود را تثبیت کنید. تثبیت وزن از افزایش مجدد وزن جلوگیری می کند .

نكته :
گاهی اوقات در دوران کاهش وزن مشکلاتی برای رژیم گیرندگان پیش می آید که موقتا نمی توانند رژیم خود را ادامه دهند. در این حالت نیز باید وزن خود را تثبیت کنند.

چگونه وزن خود را تثبیت کنیم ؟
برای تثبیت وزن رژیم غذایی ویژه ای وجود دارد. رژیم گیرندگان بصورت مکاتبه ای یا حضوری این رژیم را دریافت کرده و به مدت دو هفته اجرا می کنند .اندازه و مقدار غذاها در این رژیم بیشتر از رژیم کاهش وزن است که این مسئله منجر به ایست و توقف وزن رژیم گیرنده می شود.پس از تثبیت وزن دیگر نیازی به ادامه رژیم نیست و با غذاخوردن معمولی براحتي می توان وزن خود را كنترل كرده و از افزایش و کاهش آن چلوگیری نمود .

نكته :
اگر بطور ناگهانی مچبور به تثبیت وزن شدید به ترتیب زیر عمل کنید :
ابتدا خود را در یک ساعت مشخص با یک ترازوی مطمئن وزن کنید و بعد میزان غذای خود را بیست درصد افزایش دهید. سپس یک هفته بعد وزن خود را با همان ترازو و در همان ساعت کنترل کنید.اگر وزن تان ثابت مانده باشد دیگر نیاز به ادامه رژیم نیست. حالا می توانید بطور عادی غذا خورده و فقط اندازه غذاها را به همان شکل رعایت کنید.چنانچه وزن تان کم یا زیاد شده باشد باید مقدار غذاها را به همان نسبت کم یا زیاد کنید بطوریکه یک هفته بعد با کنترل مجدد وزن، وزن تان ثابت شده باشد . در صورت لزوم باز هم مقدار غذاها را کم و زیاد کنید تا بلاخره وزنتان تثبیت شود . حالا می توانید بطور عادی غذا خورده و فقط اندازه غذاها را به همان شکل رعایت کنید.

پس از تثبیت وزن ، برای حفظ وزن دلخواه :
1- غذا را در محیطی آرام میل کنید.
2- میوه و لبنیات برنامه غذایی خود را بطور کامل مصرف کنید.
3 در صورتی که برایتان ویتامین تجویز شده است، آن ها را بطور منظم مصرف کنید.
4- قند ، شکر ، خرما و سایر مواد قندی را در حد متعادل میل کنید.
5- از استرس بپرهیزید ، به حد کافی ورزش کنید و تحرک داشته باشید.
6- دو هفته یکبار وزن خود را کنترل و در صورت کاهش یا افزایش وزن، میزان غذای روزانه را کم یا زیاد کنید .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، مجتمع فراز ، طبقه پنجم ، واحد 502
تلفن : 36282727 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

m [ 1392-12-27 ]
khob

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروش نوین ماساژ صورتفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش های جذب دیگرانفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش تثبیت وزنفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورترژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژیم های غذاییفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیزمین و انسانفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزندگینامه 1فصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 2فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن سوپ هافصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسالاد هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـساندویچ هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست روانشناسی 3فصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست سلامت روحیفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلتست شخصیت شناسی خوشبین ه