دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

فصل دهم

رابطه اضطراب و چاقی

حتما شنيده ايدكه اضطراب و استرس تاثير مخربي بر بافتها و دستگاههاي مختلف بدن دارند . استرس و فشارهاي روحي- عصبي ميتوانند زمينه ساز بسياري از بيماريها از جمله بيماريهاي قلبي ، فشار خون بالا، ناراحتيهاي گوارشي و عصبي شوند .

از طرف ديگر فشارهاي عصبي باعث سر در گمي و خستگي ذهني ميشوند . در اين شرايط خوب برنامه ريزي نميكنيم ، كارها را خوب انجام نميدهيم و روز به روز كلافه تر ميشويم .
پيري زودرس از ديگر عوارض فشارهاي عصبي ميباشد كه تاثير خود را در موها و صورت نيز نشان ميدهد . اضطراب و استرس با چاقي و اضافه وزن نيز ارتباط محكميدارند و از راههاي مختلف موجب افزايش وزن در افراد مستعد ميشوند .
نكته : در بعضي افراد بويژه آنها كه استعداد لاغري دارند ، استرس و فشارهاي عصبي- روحي منجر به بي اشتهايي و كاهش وزن ميشوند . آنچه در اين فصل مورد نظر ماست ارتباط استرس و اضطراب با اضافه وزن و چاقي است .

چگونه اضطراب و استرس موجب چاقي ميشوند؟
پاسخ ساده است . معمولا در شرايط اضطراب و استرس :
1- اسيد معده بيشتر ترشح ميشود . در نتيجه گرسنگي زودتر بروز ميكند و فرد عصبي و مضطرب غذاي بيشتر و به دفعات بيشتري مصرف كرده و چاق ميشود .
2- پر خوري عصبي بروز ميكند . در اين شرايط انسان بدون آنكه گرسنه باشد به غذا خوردن روي ميآورد . بنظر ميرسد غذا خوردن راهي براي كاهش فشارهاي عصبي باشد . بدين ترتيب با دريافت غذاي بيشتر چاقي عارض ميشود .
3- حالت ديگر آنكه در شرايط اضطراب و استرس بويژه در موارد طول كشنده آن ، نظم هورموني بدن دستخوش تغيير ميشود و بدن تمايل به ذخيره چربي پيدا كرده و به اصطلاح استعداد چاقي پيدا ميكند . شايد یک علت چاقي در كساني را كه ميگويند حتي اگر آب هم بخورند چاق ميشوند ( منظور كم غذا خوردن است ) همین باشد ....

برایدسترسی به بقیه مطالب به خود کتاب مراجعه کنید.


نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ساندویچ هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زتست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروش نوین ماساژ صورتفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش های جذب دیگرانفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش تثبیت وزنفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورترژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژیم های غذاییفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیزمین و انسانفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزندگینامه 1فصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 2فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن سوپ هافصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسالاد هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـ