دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

انجام ورزش در دوران بارداری محدودیت خاصی ندارد

پیاده روی می تواند بهترین ورزش دوران بارداری باشد .

ورزش یک اصل مهم در زندگی اغلبزنان است. گر چه نگرانیهایی در موردانجام برخی از انواع تمرینات ورزشیدر طی دوران حاملگی وجود دارد، امابطور کلی ایجاد محدودیت در انجامتمرینات ورزشی ضرورتی ندارد.انجام تمرینات ورزشی مناسب دردوران حاملگی سبب میشود بارداریو زایمان برای زن به صورت یکتجربه خوب درآمده و وحشت اززایمان را کاهش میدهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، بررسی های محققین نشان می دهد : پیاده روی بهترین ورزش در دوران بارداری و بعد از زایمان است .
نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد : فعالیت ورزشی سبک در دوران بارداری باعث تقویت عضلات شکم شده و بخش قابل قبولی از مراقبت های پری ناتال را تشکیل دهد که سبب زایمان آسانتر می شود.
بررسی های صورت گرفته نشان می دهد انجام فعالیت های ورزشی در کاهش تهوع و استفراغ حاملگی پیشگیری از دیابت حاملگی و افسردگی بعد از زایمان بسیار مفید است .
نتایج مطالعات نیز نشان می دهد که ورزش تاثیری بر وزن هنگام تولد نوزاد و وزن مادر در طول دوران حاملگی ندارد البته فعالیت های سخت و قدرت گیر در این دوران می تواند خطرات را در پی داشته باشد .

* فواید ورزش در دورانبارداری:
افزایش اعتماد به نفس، رهایی ازافسردگی و کاهش ترس و وحشت اززایمان
کاهش میزان سزارین
عدم بروز تهوع و استفراغ در طولحاملگی
افزایش اشتها، هضم بهتر غذا، اجابتمزاج بموقع، خواب راحت
کاهش عوارض مسمومیت حاملگی
جلوگیری از دیابت حاملگی در زناندر معرض خطر
کاهش نیاز به زور زدن و مداخلاتپزشکی در طی زایمان
کاهش آغشته شدن مایع آمنیوتیکبه موکونیوم و کاهش زجر جنینی
کاهش طول مدت مرحله دوم زایمان
جلوگیری از پارگی پرینه و مهبل ودهانه رحم
منظمتر شدن تنفس.
به طور کلی با انجام تمرینات ورزشیعضلات شکم و سایر قسمتهای بدنتقویت میشود و مادر سنگینی بارحاملگی و دردهای عضلانی را کمتراحساس میکند و وضع حمل آسان وسریعتری خواهد داشت.
* موارد منع انجام تمریناتورزشی :
بطور کلی برای زن باردار از نظر انجام ورزش محدودیت خاصی وجود نداردبه شرط آن که ورزش به شدت او راخسته نکند و خطری متوجه مادر وجنین نباشد. اگر در هنگام ورزشافزایش ضربان قلب جنین بیش از۱۶۰ بار در دقیقه شود ایرادی ندارد،ولی کاهش ضربان قلب جنین به کمتراز ۱۲۰ بار در دقیقه نشانه اختلال درگردش خون رحمی جفتی است ونگران کننده میباشد.

* موارد منع مطلق ورزش درحاملگی:
فشارخون تشدید شده در حاملگی
پارگی قبل از ترم پردههای جنینی
سابقه زایمان زود رس
بستن گردن رحم
خونریزی پایدار در سه ماهه دوم وسوم
جفت سرراهی
عقب ماندگی رشد داخل رحمی.
موارد منع نسبی ورزش درحاملگی:
فشارخون مزمن
چاقی و لاغری مفرط
بیماریهای قلبی و عروقی
دیابت نوع اول
کم خونی
بیماریهای ریوی
حاملگی دوقلویی
اشکال در عملکرد غده تیروئید
بیماری صرع.

* فعالیتهای ورزشی توصیهشده در حاملگی :
بهترین ورزش در دوران بارداریپیادهروی است. پیادهروی به مدت نیمساعت در روز و ده دقیقه ورزشصبحگاهی راحتترین ورزش هاییاست که مادر میتواند انجام دهد. قدمزدن سبب فعال شدن جریان خون(خصوصا پاها)، تنفس و کار معدهمیشود. ضمنا شنا و دوچرخه سواریاز ورزشهایی است که ضمن مفید بودنمیتواند در طول بارداری ادامه یابد.

* نکات مهم در هنگام ورزشمادران در دوران بارداری
* مشاوره با پزشک قبل از اجرایتمرینات ورزشی
* انجام تمرینات در یک سطح صافو محکم
* تخلیه مثانه قبل از تمرینات ورزشی
* اجتناب از انجام تمرینات ورزشیدر وضعیت خوابیده به پشت بعد ازهفته ۱۲ حاملگی
* پوشیدن لباس گشاد حین انجامتمرینات
* انجام تمرینات ورزشی ۲ تا ۳ساعت بعد از آخرین وعده غذایی
* عدم ورزش در هوای گرم، مرطوبو ارتفاعات
* از ایستادن به مدت طولانی پرهیزشود، زیرا سبب ادم (ورم) میشود.
* جهت جلوگیری از کم آبی مادرتوصیه میشود که تمرینات در صبح وغروب انجام شود و مادر به مقدارفراوان مایعات بنوشد، حتی اگر تشنهنباشد.
* مادر در صورت خستگی، دردشکمی شدید یا ناگهانی، درد قفسهسینه، درد ناحیه پشت و ناحیه عانه،خونریزی واژینال، خروج ناگهانی مایعاز واژن، سرگیجه یا احساس غش،کاهش حرکات جنین، کوتاهی تنفس یادم شدیدا کوتاه و داشتن انقباضشکمی که بیشتر از ۳۰ دقیقه بعد ازاتمام ورزش وجود داشته باشد،بایستی تمرینات ورزشی رامتوقف نماید.


نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهپلوهاخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآیا می دانید کهداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش نوین ماساژ صورتفصل اولفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش های جذب دیگرانفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورتروش تثبیت وزنفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیرژیم های غذاییفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2فصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابساندویچ هافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدی