دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

توصیه هایی برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات

1- در زمان مطالعه غذا نخوريد . براي اينكار زمان مشخصي را در نظر بگيريد تا با آرامش بيشتري غذا بخوريد .

2- در موقع مطالعه از خوردن تنقلات خودداري كنيد .

3- از مصرف زياد شيريني جات و تنقلات خودداري كنيد . ممكن است اين خوراكيها در نگاه اول انرژي زا به نظر برسند اما اين قابليت كم دوام است و پس از مدت كوتاهي دوباره احساس خستگي به شما دست خواهد داد .

4- مصرف غذاهاي نشاسته اي مانند ماكاروني ، برنج و نان در شب امتحان به دليل تاثير در كيفيت خواب مفيد است .

5- در صبح روز امتحان به منظور افزايش كارايي مغز بهتر است غذاهاي سرشار از فيبر يا پروتئين نظير تخم مرغ ، برشتوك ، نان و عسل استفاده شود .

6- دانش آموزاني كه اضطراب زيادي دارند و نمي توانند صبحانه مفصل بخورند بهتر است صبح امتحان موز و كشمش میل کنند .

7- بعضي از دانش آموزان به دليل اضطراب زياد امتحان خود را خراب مي كنند . مصرف سبزي هایی از قبيل ريحان ، نعناع ، كاهو و سيب درختي در كاهش اضطراب مفيد است .

8- خوردن نان و پنير و گردو يا نان و تخم مرغ يا عدسی در روز امتحان كمك مي كند در طول امتحان آرام باشيد ، همچنين خوردن عسل و نوشيدني هاي حاوي عسل در كاهش اضطراب موثر است . مصرف ماست شيرين و شير نیز ايجاد آرامش مي كند .

9- از آنجایيكه كم خوني از دلايل كاهش يادگيري و تمركز است بنابراين درمان كم خوني ضروريست

10- كمبود منيزيم نيز از دلايل كاهش يادگيري است بنابراين مصرف تنقلات حاوي منیزیم نظير بادام ، فندق ، گردو ، كشمش و نخودچي مفيد است .

11- از خوردن شيريني جات ، چيپس ، تخمه ، پفك ، غذاهاي چرب و نوشيدني هاي گازدار در شب امتحان خودداري كنيد زيرا نمي گذارند خواب راحتي داشته باشيد .

12- در ساعات مطالعه از خوردن ماست و دوغ ترش بپرهيزيد . ماست و دوغ ترش خواب آورند و فعالیت های فکری را کند می کنند .

13- از خوردن قهوه و چاي پررنگ خودداري كنيد اما چاي كم رنگ مفيد است .

14- هنگام مطالعه در صورت بروز خستگي كمي استراحت كنيد . مصرف قهوه به منظور بيدار ماندن توصيه نمي شود .

15- در طول روز به حد كافي آب بنوشيد .

16- غذا را آرام بخورید و لقمه ها را خوب بجوید .

17- صبحانه غذاي اصلي است. ناهار و شام را مختصرتر بخوريد اما صبحانه را كامل میل کنید .

18- تغذيه متعادل داشته باشيد و از غلات ، سبزيجات ، ميوه جات ، گوشت و لبنيات به حد كافي مصرف كنيد .

19- نرمش و ورزش را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید. نرمش و ورزش جریان خون مغز را افزایش داده و یادگیری را بهتر می کند.

20- شب ها زودتر بخوابید و صبح زودتر از خواب بیدار شوید اما حتما به حد کافی استراحت کنید. بعلاوه خواب کوتاه قبل از ظهر نیز مفید و نشاط آور است .

21- در ایام امتحان بیشتر مواظب سلامتی خود باشید و از غذا خوردن بیرون از خانه خودداری کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، مجتمع فراز ، طبقه پنجم ، واحد 502
تلفن : 36282727 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فصل پنجممقدمهآیا می دانید کهداستان های جالبروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروش نوین ماساژ صورتفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش های جذب دیگرانفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش تثبیت وزنفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورترژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژیم های غذاییفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیزمین و انسانفصل دومماسک سیب با شیربخش های سایتزندگینامه 1فصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 2فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن سوپ هافصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسالاد هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـساندویچ هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست روانشناسی 3فصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست سلامت روحیفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانحکایتفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخوراک هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بخورش ها