دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

توصیه هایی برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات

1- در زمان مطالعه غذا نخوريد . براي اينكار زمان مشخصي را در نظر بگيريد تا با آرامش بيشتري غذا بخوريد .

2- در موقع مطالعه از خوردن تنقلات خودداري كنيد .

3- از مصرف زياد شيريني جات و تنقلات خودداري كنيد . ممكن است اين خوراكيها در نگاه اول انرژي زا به نظر برسند اما اين قابليت كم دوام است و پس از مدت كوتاهي دوباره احساس خستگي به شما دست خواهد داد .

4- مصرف غذاهاي نشاسته اي مانند ماكاروني ، برنج و نان در شب امتحان به دليل تاثير در كيفيت خواب مفيد است .

5- در صبح روز امتحان به منظور افزايش كارايي مغز بهتر است غذاهاي سرشار از فيبر يا پروتئين نظير تخم مرغ ، برشتوك ، نان و عسل استفاده شود .

6- دانش آموزاني كه اضطراب زيادي دارند و نمي توانند صبحانه مفصل بخورند بهتر است صبح امتحان موز و كشمش میل کنند .

7- بعضي از دانش آموزان به دليل اضطراب زياد امتحان خود را خراب مي كنند . مصرف سبزي هایی از قبيل ريحان ، نعناع ، كاهو و سيب درختي در كاهش اضطراب مفيد است .

8- خوردن نان و پنير و گردو يا نان و تخم مرغ يا عدسی در روز امتحان كمك مي كند در طول امتحان آرام باشيد ، همچنين خوردن عسل و نوشيدني هاي حاوي عسل در كاهش اضطراب موثر است . مصرف ماست شيرين و شير نیز ايجاد آرامش مي كند .

9- از آنجایيكه كم خوني از دلايل كاهش يادگيري و تمركز است بنابراين درمان كم خوني ضروريست

10- كمبود منيزيم نيز از دلايل كاهش يادگيري است بنابراين مصرف تنقلات حاوي منیزیم نظير بادام ، فندق ، گردو ، كشمش و نخودچي مفيد است .

11- از خوردن شيريني جات ، چيپس ، تخمه ، پفك ، غذاهاي چرب و نوشيدني هاي گازدار در شب امتحان خودداري كنيد زيرا نمي گذارند خواب راحتي داشته باشيد .

12- در ساعات مطالعه از خوردن ماست و دوغ ترش بپرهيزيد . ماست و دوغ ترش خواب آورند و فعالیت های فکری را کند می کنند .

13- از خوردن قهوه و چاي پررنگ خودداري كنيد اما چاي كم رنگ مفيد است .

14- هنگام مطالعه در صورت بروز خستگي كمي استراحت كنيد . مصرف قهوه به منظور بيدار ماندن توصيه نمي شود .

15- در طول روز به حد كافي آب بنوشيد .

16- غذا را آرام بخورید و لقمه ها را خوب بجوید .

17- صبحانه غذاي اصلي است. ناهار و شام را مختصرتر بخوريد اما صبحانه را كامل میل کنید .

18- تغذيه متعادل داشته باشيد و از غلات ، سبزيجات ، ميوه جات ، گوشت و لبنيات به حد كافي مصرف كنيد .

19- نرمش و ورزش را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید. نرمش و ورزش جریان خون مغز را افزایش داده و یادگیری را بهتر می کند.

20- شب ها زودتر بخوابید و صبح زودتر از خواب بیدار شوید اما حتما به حد کافی استراحت کنید. بعلاوه خواب کوتاه قبل از ظهر نیز مفید و نشاط آور است .

21- در ایام امتحان بیشتر مواظب سلامتی خود باشید و از غذا خوردن بیرون از خانه خودداری کنید.


نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش نوین ماساژ صورتفصل اولمقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش های جذب دیگرانفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش تثبیت وزنفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورترژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهمماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژیم های غذاییفصل دهمماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیبخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک سیب با شیربرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومماسک عسل با تمشکتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتهیه کتابساندویچ هافصل دوازدهمچهار نکته برای جلوگيری اتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سومچگونه لاغری را درمان كنيتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش شماره 1تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهپلوهاخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآیا می دانید که