دکتر بهمن محمدی

تغذیه و رژیم درمانی


سخن روز

نظرات رژیم گیرندگان

تماس با ما

هشدار

سالمترین منوی غذایی که محققان پیشنهاد می کنند

محققان صنایع غذایی با بررسی دقیق ۴ هزار ادعای سلامت و بهداشت توسط تولید کنندگان مواد غذایی، منویی از سالم ترین غذاهایی که می توانیم مصرف کنیم را ارائه کردند، آنها ادعا می کنند این منوی غذایی نشان داده است که غذای سالم الزاما خسته کننده نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان صنایع غذایی پس از بررسی ۴ هزار ادعای سلامت و بهداشت درباره مواد غذایی اظهار داشتند که تنها ۲۲۲ مورد از این فهرست طولانی دارای ارزشهای علمی بوده اند در نتیجه آنها فهرستی تهیه کردند که از آن به عنوان فهرست سالمترین غذاها یاد می شود.این فهرست دربرگیرنده ابرغذاهایی است که می تواند نه تنها به عنوان غذای اصلی مصرف شود بلکه میان وعده هایی را با مزیت ارتقای سلامتی در خود جای داده است.

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستند که تصور می کنند خوردن غذای سالم خسته کننده است، باید درباره رویه غذا خوردن خود تجدید نظر کنید.محققان متعهد شده اند که فهرست آنها از سالم ترین غذاها، اشتها برانگیز و خوشمزه باشد. تهیه فهرست سالم ترین غذاها برعهده دانشمندان مرکز تحقیقات غذایی لیدرهد بوده است.

این فهرست با غذاهای دریایی آغاز می شود برای مثال غذایی با عنوان " ترین سالمون" که دربرگیرنده امگا ۳ و دوکوساهگزانوییک اسید است که برای سرخرگها، قلب و مغز مفید است.اسیدهای امگا ۳ برای تنظیم فعالیت بدن انسان موادی ضروری هستند اما در بدن ساخته نمی شوند.
سه نوع عمده اسید چرب امگا ۳ شامل نوع (ALA) که در برخی سبزیجات و گردو وجود دارد و دونوع (EPA) و (DHA) که در برخی ماهی ها همچون سالمون وجود دارد، می شود.

در کنار این غذا سالاد مخلوط با سسی از روغن زیتون بکر قرار داده شده که برای حفظ سطوح عادی کلسترول خون موثر است.نوعی خوراک مرغ همراه با عدس و سبزیجات مخلوط نیز می تواند در کنار غذای اصلی قرار بگیرد.پروتئین این غذاها می تواند نقش مهمی در رشد ماهیچه ها داشته باشند درحالی که ویتامین B۵ موجود در عدس می تواند به کاهش خستگی کمک کرده و عمکرد مغز را بهبود بخشد.

همچنین دسری بر پایه ماست که روی آن گردو و سس کاراملی بدون شکر قرار می گیرد که برای هضم غذا، کنترل گلوکز خون و سلامتی دندانها موثر است، در فهرست پیشنهادی آورده شده است.این دسر می تواند به حفظ کلسترول طبیعی خون کمک کند و لاکتوز آن نیز برای روده و معده مفید است.قرار گرفتن گردو روی دسر به عنوان یک ابر غذا به این دلیل است که مصرف روزانه ۳۰ گرم از آن در بهبود قابلیت ارتجاعی رگهای خونی موثر است.

نوشیدنی که دانشمندان در این منو غذایی قرار داده اند دربرگیرنده ریزمغذیهایی چون بیوتین، کلسیم، روی، کرم، مس، آهن، پتاسیم، سلنیوم و منیزیوم است.برای مثال بیوتین در این نوشیدنی می تواند به متابولیسم بدن، سیستم عصبی، پوست و مو کمک کند، درحالی که کلیسیم آن برای کارکرد ماهیچه ها و استخوانها موثر است.

توصیه های دیگر دانشمندان دربرگیرنده یک معجون برای افرادی است که با هدف کم کردن وزن رژیم می گیرند، این معجون ترکیبی از میوه های خانواده توتها است که می تواند جایگزین یک وعده غذایی شود. گلوکومانان (Glucomannan) این معجون می تواند به کاهش وزن کسی که براساس رژیم کنترل کالریها غذا می خورد کمک کند.

برای روزها و شبهای سرد نوشیدنی شکلات داغ که دربرگیرنده ملاتونین است پیشنهاد شده تا شب خواب راحتی فراهم کند.کارشناسان همچنین پیشنهاد استفاده از قرصهای کربن فعال شده را مطرح کرده اند که می تواند به کاهش نفخ پس از غذا خوردن کمک کند.دکتر پل بریمان رئیس اجرایی مرکز تحقیقات غذایی لیدرهد اظهار داشت: این منوی غذایی نشان داده است که غذای سالم الزاما خسته کننده نیست. ما ذائقه هزاران مصرف کننده را طی یک سال بررسی کردیم و این بررسیها نشان می دهد که مهم نیست غذایی که مصرف می کنند چه باشد مهم مزه آن است.

گزارش : خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)


نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ماسک تقویت کننده غنچه گل بالا بردن پیشانیرژیم های غذاییفصل دهمماسک سیب با شیربخش های سایتزمین و انسانفصل دومماسک شفا بخش با ترشکبرنامه 15 روزه برای افزایزندگینامه 1فصل دومماسک شفاف کننده مریم گلیبرای14 روزه برای کاهش وزن زندگینامه 2فصل دومماسک عسل با تمشکبزرگ کردن گونه هاسوپ هافصل دومنمونه ای از رژیم غذایی سلتـاثـيـر تـغـذيـه بـر تـسالاد هافصل دومچهار نکته برای جلوگيری اتهیه کتابساندویچ هافصل دوازدهمچگونه لاغری را درمان كنيتونیک آب پرتقالسایر غذاهافصل سومچگونه مي توان پس از درمانتونیک بهDVD آموزش درمان چاقیشيوه صحیح غذا خوردنفصل سومفصل سومچگونه در ورزش ها موفق باشتونیک رازک جهت رفع افتادفهرست مطالبشگردهای آشپزی رژیمیفصل سیزدهمنظرات رژیم گیرندگانتوضیحی کوتاه درباره آشپزفهرست مطالبعوامل موثر در لاغريفصل ششمورزش شماره 1تست اضطرابفهرست مطالبمقا لات دکتر بهمن محمدیفصل ششمورزش صورت چه هست؟تست تعیین میزان جذابیت زفهرست مطالبمقالاتقوی کردن پلک پایینی چشموزن ايده آل چيست ؟تست روانشناسیفهرست مطالبمطالب خواندنیلوسیون لیمو ترشکرم لیمو ترشتست روانشناسی 2فهرست مطالبمعرفی کتابلوسیون مریم گلیکرم مرطوب کننده ختمیتست روانشناسی 3فهرست مطالبپاسخ به سوالات رژیم گیرنلوسیون گل همیشه بهارکرم پرتقال با روغن هسته اتست سلامت روحیفصل نهماخبار سلامتیلوسیون پنیرککرم آفتابگردان با عسلتست شخصیت شناسی خوشبین هفصل نهمتندرستی و زیباییلوسیون خیارکرم تجدید کننده پوست رازجداول و توصيه‌هاي ضروریفصل چهارمتغذیه وسلامتیلوسیون طراوت بخش نعناعکرم جوان کننده هویججداول و توصیه های ضروریفصل چهارمدرباره مالیست بیشترین درخواست ها کرم جوانه گندمجداول و توصیه های ضروریفصل چهاردهمصفحه اصلیلطیفه های ریزه میزهکرم شب ضد چروکجداول و توصیه های ضروریفصل هفتمسوالات پزشکیمقدمهکرم ضد افتادگی پوست آنانحکایتفصل هفتمپیامهای کاربرانمقدمهپلوهاخلاصه ای درباره چاقی و اضفصل هشتمسایتهای دیگرمقدمهپلوهاخوراک هافصل هشتممحاسبه وزن ایده آلمقدمهآنچه باید در مورد لاغری بخورش هافصل یازدهمآشنایی با مطبمقدمهآیا می دانید کهداستان های جالبفصل پنجممقدمهآیا می دانید کهروانشناسی رنگ چشم های خوفصل پنجممقدمهآگاهی های لازم در مورد صوروش نوین ماساژ صورتفصل اولماسک موز با شیرین بیانافسردگی زمستانی چیست ؟روش های جذب دیگرانفصل اولماسک ژله ای ختمیانرژی دهنده صورتروش تثبیت وزنفصل اولماسک تقویت کننده لیمو ترایا می دانید؟رژيم غذایی سلامتی و تناسفصل دهم